У просторијама Управе за аграрна плаћања 14. новембра 2023. године одржан је уводни састанак поводом почетка друге фазе пројекта „Увођење и одржавање система идентификације земљишних парцела (LPIS)“. Састанку су присуствовали представници Делегације Еропске уније, Управе за аграрна плаћања и компаније ДАИ.
Пројекат има за циљ ажурирање методологија за успостоављање ЛПИС-а и избор референтне парцеле, израду Нацрта акционог плана за успостављање ЛПИС-а на целој територији Републике Србије, тестирање софтвера за ЛПИС, а у оквиру пројекта биће реализована и обука запослених у Управи за аграрна плаћања за рад на успостављању ЛПИС-а укључујући и контролу квалитета система.
Спровођење пројекта који финансира Европска унија, планирано је у најмање четири пилот општине. Пројекaт ће трајати девет месеци, а поред запослених у Управи за аграрна плаћања у њему ће учествовати експерти из Словеније и Чешке.
Систем идентификације земљишних парцела је један од најзначајнијих регистара у Интегрисаном административном и контролном систему (IACS) који служи за доделу, контролу и праћење подстицаја у пољопривреди (директна плаћања и мере руралног развоја везане за површину пољопривредног земљишта).